Thursday, March 17, 2011

Kepercayaan.....

Hidup kita penuh dengan pengembaraan. Tidak kira apa yang di cari, cuma 1 yg pasti..... kebenaran mesti mendahului tanpa kompromi!................
Petikan dari sebuah buku penulisan Shahrul ifwat
Buku kembara mencari tuhan.

Berulang2 kali aku membaca buku ini. xtahu la kenapa myb utk memahami erti penulisan ini agaknye....... buku menarik minat aku. entah la kenapa yea. Aku suka membaca buku yg berunsur keislaman. Aku memcari sesuatu yg aku sendiri xtahu apa yang aku cari sebenarnya.........
Sebenarnya dah lama aku mencari....... Tapi aku sendiri xtahu apa yang aku cari!!!!!!!!!!.....
Kdg2 aku berfikir sendiri apa yg aku nak dlm hidup ini. Pe sebenarnya hala tuju aku. Apa yang aku cuba dapatkan dalam hidup aku ni.....
Bukan kemewahan @ kebendean yg aku idamkan, bukan jgak keseronokan yg diagung2kan oleh sesetangah org........ tapi apa yg aku cari sebenarnye.........
Aku sendiri masih mencari dlm diri aku sendiri.....
Entah la bila aku tgk org lain hapy gan sebuah fmly n kerjaya. Tapi aku masih keseorangan dan mencari kerjaya yang aku idamkan. Adakah aku x hapy gan idup aku sekrg?>??????........
Pe yg aku nak n cari dalam hidup aku ini???....................
Pertanyaan yg dah lama aku cari jwpan tapi masih samar2 akan jwpan yg aku dpt.....
Setiap yg berlaku ada hikmahnya :D
Ya Allah berilah aku petunjuk utk meneruskan hidup aku ini. Amin...........

0 comments: